wtorek, 28 października 2014

Drinki jak milion, niekoniecznie dolarów

Ostatnio miałam okazję wziąć udział w niecodziennym wydarzeniu - jeden z producentów alkoholi świętował w Polsce sprzedaż milionowej butelki swojego trunku. I wiecie co mnie zaskoczyło najbardziej? Że tym producentem jest Metaxa - alkohol, który do niedawna omijałam szerokim łukiem. A podobno Polska jest trzecim co do wielkości rynkiem zbytu tego artykułu, i co ciekawsze, z tej okazji producent zaprosił Costasa Raptisa, mistrza Metaxy, który uchylił nieco rąbka tajemnicy, jaką owiana jest receptura tego greckiego alkoholu - a podobno jest jedyną osoba na świecie, która zna dokładnie przepis na ten trunek. Dlatego, choć sceptycznie to jednak skusiłam się na odwiedzenie "branżowej" imprezy. 

Receptura Metaxy to wyjątkowe pomieszanie z poplątaniem - w składzie tego trunku znajdziecie starzone destylaty winne, wino typu muscat, a także pilnie strzeżony "tajny składnik", czyli mieszankę śródziemnomorskich ziół i przypraw, w tym także macerat z płatków róż. Dlatego alkohol ten ma tak niecodzienny i nietypowy aromat i smak, nie zawsze każdemu pasujący. Co ciekawe, kiedy pytałam wśród znajomych to amatorami Metaxy były przede wszystkim kobiety :) Ja się do tej pory do nich nie zaliczałam, i o ile nadal nie jestem w stanie wypić Metaxy on the rock, to jednak w drinkach to co innego - niebo w gębie ;) 

Kilka pomysłów na drinki:
Wlej 50 ml Metaxy do wysokiej szklanki, dodaj kostki lodu i uzupełnij sokiem z pomarańczy a na koniec dodaj 20 ml grenadiny - ta opadnie na dno tworząc bardzo ciekawy dwukolorowy drink podobny do Sunrise.

Wlej 50 ml Metaxy do wysokiej szklanki dodaj kostki lodu i uzupełnij drinka tonikiem, dodając kilka plasterków cytryny.

Jedną limonkę pokrój na cząstki i włóż do wysokiej szklanki, dodaj kilka listków mięty i półtorej łyżeczki brązowego cukru - wszystko dokładnie zgnieć, aby smaki się wymieszały, wyciskając sok z limonki. Dodaj do tak przygotowanej mikstury 50 ml Metaxy, uzupełnij szklankę kruszonym lodem i na koniec wlej odrobinę mineralnej wody gazowanej.Wychodzi bardzo ciekawy w smaku drink podobny do Mojito.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz