środa, 16 lipca 2014

Pierogi z jagodami

Kiedy zapytałam kiedyś moją babcię, jak zrobić ciasto na pierogi odpowiedziała: „bierzesz mąkę, dodajesz jajko, wodę, sól i zagniatasz z tego ciasto”. Oczywiście stereotypowo na sakramentalne pytanie, ale w jakich proporcjach babcia powiedziała, że będę widziała i ma być tyle, aby było dobrze :). Dlatego niejedno ciasto na pierogi wylądowało w koszu, zanim sama odkryłam jakie powinny być właściwe proporcje. Mniej więcej oczywiście ;) 
Sezon na owoce jest w pełni dlatego niedawno zrobiłam rewelacyjne domowe pierogi z jagodami, według wskazówek babci, nie inaczej :) 

Składniki: 
500 g mąki pszennej (używam typ 750 lub 1000)
ok 350 ml wody
1 jajko
szczypta soli
1 kg jagód
mąka ziemniaczana
cukier

Przygotowanie: 
  • Wszystkie składniki na ciasto (mąkę, jajko, szczyptę soli oraz wodę) mieszamy w misce bądź na stolnicy (jeżeli taka posiadamy) i wyrabiamy ciasto aż będzie gładkie. Powinno być lśniące i dość wilgotne, ale nie powinno przyklejać się do rąk.
  • Przygotowane ciasto dzielimy na porcje, rozwałkowujemy i wycinamy szklanką okrągłe placki na pierogi. Ja zawsze resztę ciasta trzymam w misce przykrytej wilgotną ściereczką, żeby ciast mi nie obsychało. 
  • Jagody myjemy i osuszamy, a następnie delikatnie mieszamy z mąką ziemniaczaną, dzięki temu pierogi nam nie "popłyną".
  • Do każdego pieroga dodajemy odrobinę cukru, przygotowane wcześniej jagody i zlepiamy brzegi dokładnie, aby się nie rozpadły. 
  • Pierogi z jagodami podaję zawsze z jogurtem naturalnym, choć babcia dodawała gęsta śmietanę ;)








Wszystkie zawarte w artykule fotografie zostały wykonane aparatem Samsung NX30, otrzymanym od Samsung Electronics Co., Ltd 

2 komentarze: