piątek, 30 maja 2014

Mus jabłkowy z rabarbarem

Uwielbiam wiosnę, ponieważ bogata jest w świeże warzywa z których można wyczarować niesamowicie smakujące po długiej zimie nowalijkowe potrawy. Ostatnio miałam ochotę na pieczoną kaczkę (taką najprostszą, na która przepis znajdziecie tutaj), która rewelacyjnie smakuje z musem z kwaśnych jabłek i żurawiny. Jak się pewnie domyślacie o ile mamy dostępne o tej porze roku bardzo różne warzywa i owoce, o tyle żurawina jest produktem typowo jesiennym. Dlatego postanowiłam poszukać zamiennika i znalazłam, i sama się zastanawiam, czy mus, który mi wyszedł nie jest lepszy od musu z żurawiną :) Jeszcze nie zdecydowałam, ale póki co jestem pewna, że mus jabłkowo-rabarbarowy na stałe wchodzi do naszego menu.


Składniki: 
4 duże kwaśne jabłka
4 łodygi rabarbaru
1/3 łyżeczki cynamonu
1 ziarno zielonego kardamonu
1/4 szklanki czerwonego wytrawnego wina
pól szklanki wody
łyżka miodu

Przygotowanie: 

  • Jabłka obieramy i kroimy w kostkę, rabarbar porządnie myjemy i kroimy na kawałki. Wkładamy do garnka i zalewamy połową szklanki wody, przykrywamy garnek i gotujemy na małym ogniu od czasu do czasu mieszając, do momentu, w którym jabłka i rabarbar będą bardzo miękkie - rozpadną się. 
  • Następnie zdejmujemy pokrywkę, pozwalamy aby woda odparowała i dolewamy wino, które również redukujemy. 
  • Niemalże na sam koniec dodajemy 1/3 łyżeczkę cynamonu i sproszkowane w moździerzu ziarno kardamonu. Dokładnie mieszamy i blendujemy całość na gładką masę. 
  • Tak przygotowany mus idealnie nadaje się do mięs takich jak gęś czy kaczka, jest także fajnym dodatkiem do słodkich deserów, jak np. panna cotta. 




Wszystkie zawarte w artykule fotografie zostały wykonane aparatem Samsung NX30, otrzymanym od Samsung Electronics Co., Ltd


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz